onsdag 30 september 2009

Runt om flaskan eller Fem flade flødeboller på fem flade flødebollefad


(Anders från min klass och Camilla från parallelklassen)


I fredags så bestämde jag och Camilla att vi ville ses, så vi ringde Anders och han ville också dricka öl. så Camilla kom och hämtade upp mig med bilen och så hämtade vi Anders och åkte till Camilla.

De lärde mig runt om flaskan som är precis som ölspelet men med en flaska i mitten, och när man har tagit ett kort ska man placera kortet uppe på flaskan. Ramlar det kortet eller de andra korten ner, ska man dricka upp allt man har i glaset/burken. Detta lyckades såklart jag med det första kortet men sen fick jag flyt på de.

En av reglerna som blev bestämda var att man skulle säga "Fem flade flødeboller på fem flade flødebollefad" innan man drack. Detta är svårt som fan. Tillochmed för danskar, men efter ett tag fick jag flyt på det. Efter denna onda regel som var riktad till mig så satt jag och hoppades att jag skulle få bestämma en regel.

Turen var med mig för en gångsskull och jag sa att de skulle säga "sju sjuka sjuksköterskor på det sjunkande skeppet shainghai" och de var så dåliga. De gav totalt upp så jag nöjde mig med att de behövde bara säga sju. (vilket är väldigt svårt för danskar.)

Efter några runder av detta, pyramidan och jag har aldrig så var klockan runt två och jag tog en taxi hem. Var väldigt sliten på lördagen ska ni veta.

Inga kommentarer: