onsdag 3 mars 2010

cykel på köpet....

Jag skulle behövt dogge med igår när jag (äntligen) kunde hämta ut min cykel så han kunde tjata fram "cykel på köptet". Det har varit ett jävla strul med den där fina och billiga cykeln jag köpt. Varit ute med bil (alltså har nils kört mig fram och tillbaka) tre gånger för att hämta den, men då har de inte hittat den eller så har den spårlöst försvunnit. Så ringde en snäll man från affären, som var lagerchef och förklarade att dem hittat den och jag kunde hämta den denna veckan. Och för allt besvär så skulle jag få låset ala 150kr gratis. Toppen tänkte jag. 999kr för en ny cykel och lås. Fab!

Men så när vi igår kom ut så tog det en evighet igen med att de inte kunde hitta den, och vaddå gratis lås och jadajadajada... Men efter att jag sagt han jag snackat meds namn så fick de fart i baken och efter mycket om och men så står ni min cykel här hemma!

Idag har jag och lillgull monterat på en pedal, styre och sadel. Kännde att det där med att sätta på hjul får mannen i huset hjälpa mig med.

Har även ännu en gång supit bort mobben. Börjar bli så trött på mig själv. Får väl nöja mig med att kontokort och nycklar kom med hem iallafall. Om några dagar så får jag iallafall nytt simkort med samma nummer. Halleluja för abonemang alltså!

Inga kommentarer: