söndag 18 april 2010

300

300 inlägg. ojojoj!

Jag önskar att tiden ska gå fort nu, men samtidigt inte. Känns som hela mitt liv står på paus fast allt går i ultrarapid. jesus alltså.

Jag önskar mig varma soldagar med en öl i handen, gärna i Kongens Have med fina människor. Men det finns det inte tid för nu. Når går jag in på slutspurten på praktiken. En vecka och två dagar kvar. På fredag ska jag lämna min inlämningsuppgift till min vägledare så hon kan läsa och godkänna över helgen. Och denna uppgiften får mig att vilja skjuta mig själv. Tur man har fina klassisar som ringer och bjuder över en på pluggdag och hjälper en stackars liten förvirrad svensk flicka.

Men på den andra sidan vill jag inte lämna den fina vardagen jag fått på praktiken. Och alla fantastiska barn. Separationsångest. Har bestämt mig för att på fredag köpa nått fikabröd till personalen och på tisdag som är min sista dag så ska jag ha med negerbollar med fint strössel till barnen.

Allt med flytten tar också upp mycket energi. Jag tänker, tänker, planerar och har mig. Ska bli så kul. Hoppas att allt blir bra bara. Och jag vill ´bara flytta nu, nu, nu!!

Men när jag flyttar in, så flyttar jag ju också ut. Ut från ett fantastiskt hus med en fantastisk familj.

Its an end of an era(om de nu stavas så, lovisa??)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Negerbollar stavas CHOKLADBOLLAR, Rebecka!

Haha.

Lovisa Ekdahl sa...

Ja, tjej! Du har stavat rätt!