tisdag 25 maj 2010

Skolan

Första.års.examen. Fyfan. Kräks lite i munnen när jag tänker på det.

Heter det examen på svenska också? Lisa, du är ju också pluggo som jag, prov heter de väl inte, eller?

Iallafall så har vi nu börjat på ett grupparbete som ska lämnas in den 7 juni. Det ska handla om nått vi lärt oss under första året och vara nått som gruppen finnes intressant. Min grupp ska skriva om "Hur påvärkars pedagogernas iagtagelser genom kulturuppfattelse och utvecklingspsykolgi". ungefär iallafall, inte lätt att översätta från dk till sv. Well

Detta ger mig inte så stor ångest, men det att jag (obs, sista skoldagen) den 18 juni kl 11.00 - 11.30 ska på muntlig examen och försvara våran inlämning. Jag ska även kunna svara på random frågor om sånt vi lärt oss detta år. PÅ DANSKA. Det ger mig ångest.

Håller ni tummarna för mig?

2 kommentarer:

Lovisa Ekdahl sa...

Jag håller två tummar, darling!

Solinalicious sa...

examination, godiz.