onsdag 23 juli 2008

Love

Jag har precis kollat på Sex And The City för andra gången och ja, jag grät lika mycke denna gång. Fast det är ju bra gråt, det är fingråt. Det gillar vi.

Annars så jobbar jag mest eller har teater vilket leder till mycket bitterhet, bitterhet för att jag inte kan åka till landet med ´mina vänner eller åka på någon slags äventyr. Jag gillar jobbet och teatern är kul, mestadels iallafall, så det är väl en smäll man får ta, jag har ju själv satt mig in i det.

Det värsta är att om typ en månad flyttar jag till ett annat land. Jag vill hinna träffa Tony, Ellie, Lovisa och Rebecca en massa innan, men har ingen tid. Det gör mig sur. (Lisa träffar jag som tur genom jobb och teater en massa och det gör mig lycklig.) Men de andra som har en så stor och viktig plats i liv vill jag också hinna träffa.

Hela flytten känns bra, och jag tror allt kommer bli bra. Jag förstår att jag kommer tycka det är piss i början, jag menar åka och shoppa i köpenhamn själv, köpa billig öl själv, vara själv mest hela tiden. Lämna familjen och mina vänner. Det känns i hjärtat.

Men samtidig är det ett, om inte rätt, steg i en riktning, det är ett val jag gör som jag hoppas kommer kunna föra mig själv framåt, i alla möjliga riktningar.

nej, nu ska jag sova. Godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer g� s� j�kla bra f�r dig!
Och jag ska h�nga h�r i din blogg och uppdatera mig om dina bravader d�r nere, i brist p� egna intiativ till eget liv, haha :D

Anonym sa...

Det är din syster Max här.
Ville bara säga:
If you leave me now.. you'll take away the biggest part of me.. mhhhmmmm mmm mm Baby please don't go..

Anonym sa...

det är jobbigt att lämna alla.. specielt alla vänner.. men man träffar nya vänner:) och man vet att alla vänner man har hemma kommer att finnas där när man kommer tillbaka.
och du kommer hitta folk att åka till köpenhamn och shoppa med, och dricka billig öl med! jag lovar.. annars får jag lifta till danmark varannan helg eller så.haha..
pusspuss