tisdag 17 februari 2009

Sol, snö och tusen tankar

Det är en kall men solig och snöig morgon i Köpenhamn. Jag har precis lämnat Svea och gick sen en tur runt sjön. Jag förstår inte mina känslor, och jag får ingen klarhet i något. Hur kan mitt val att flytta hit kännas så bra, men samtidigt så dårligt?

Efter resan med familjen kan jag inte känna annat än att det är här jag ska vara. Det är med dem jag ska leva. Jag trivs så bra och mår så bra med dem. Men samtidigt går det inte en dag, inte en timma, utan att jag tänker på er. Att jag saknar er så det gör ont. Jag kan inte sluta tänka på vad jag missar, vad jag förlorar av att vara här. Är detta rätt? Hur kan denna vägen vara den rätta när varje steg blir så tungt?

Lovisa, du kom in i mitt liv på det mest dramatiska sätt. Men du förändrade hela min tilvaro, du fick mig att känna hopp och tro på livet igen. Sen den första dagen har du inte lämnat min sida.

Lisa, du har alltid funnits där, på håll eller väldigt nära. Vi har klarat många år ihop. Jag vet att vi kommer klara detta med, men de räcker inte. Du satt ihop med mig en hel sommar och nu känns det så tomt.

Ellie, älskade älskade Ellinor. Du kom in i mitt liv med Lovisa, men vi började bygga på oss senare. Nått som kom att bli den trygga punkten i mitt liv. Du behöver inte ens göra nått. Jag bara har dig. Du fattas mig.

R, Dig saknar jag bara så mycket att jag får ont i hjärtat. Jag vill vara dig nära.

Och till alla er andra, Saknaden är djup och den drar ner mig. Hur fan ska jag kunna klara det här? Hur ska jag kunna gå min väg, utan att känna att jag vänder er ryggen?

Det kanske ser ut som en fin dag här i köpenhamn, men det kommer inte bli en bra dag.

Det är tomt och kallt, när man delat allt, och blir skilda åt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, älskade älskade lillasyster! Jag saknar dig så mitt hjärta går sönder, speciellt när du är så där lite vilsen som bara du kan vara och jag inte kan ta hand om dig och krama dig och göra det lite bättre.
Jag älskar dig, Rebecka!
Du är min finaste skatt (alltså skatt som i såna där halvskumma saker som man samlade på när man var barn bara för att det var nånting som var så fint och fascinerande med just den lilla prylen.)

Anonym sa...

Lilla gumman, vi kommer att ses igen och vi kommer ha det asmysigt. Band bryts inte.
Jag är i gott bevar

Puss och kärlek

Anonym sa...

Men åh! du svarar tillbaka med det rätta elin! Vi måste dirigera till den underbara musiken snart igen!

Anonym sa...

all good things takes two, me and you. <3

Anonym sa...

Gå var du vill, du har mig här, alltid. <3<3<3

Kärlek!