lördag 23 januari 2010

Hope for Haiti

Har spenderat de senaste två timmarna med att gråta till Hope for Haiti now. Efter att sett det med otroligt fina tal, musiknummer och bilder från Haiti var jag ju bara tvungen att donera lite pengar.

Funderade lite på vart jag skulle ge pengarna. Vill inte att nån girig snubbe ska ta mina pengar i egen ficka. Kollade upp lite och läkare utan gränser känns ju som bra människor. Och Svt uppmanade att skänka till Radiohjälpen.

Så det stog lite mellan dem, men så beslutade jag att de kunde få 100 kr var. Så de fick dem. Men jag var lite för snabb när jag gav till läkare utan gränser. Läste inte ordentligt, så gav till dem. Men så hittade jag att jag skulle donerat till akutfonden. För då går pengarna till Haiti. Så Dem fick en hundring till. Har man pengar tycker jag man ska ge. Så nu känns det lite bättre iallafall. Även om jag önskade att jag kunde känna att jag har råd med att ge mer än bara 300 kr. Men så får det vara. Kan ju skänka mer nästa månad kanske.

Peace out.

1 kommentar:

Lovisa Ekdahl sa...

Läkar utan gränser är bra! Jag ger de två hundra i månaden jämt! Sen smsade jag två såna där AKUTsms också á la 50 kronor.

Det är ju synd bara att människor är så selektiva med vilka katastrofer som är värda att hjälpa.
Man hör ju inte så mycket om Afrika liksom (där katastrofer är lika med svält och inbördeskrig). Just saying!
Puss