måndag 21 juni 2010

söndagen

Ja ni, vad gick söndagen ut på? Jo att ligga i min säng med datan på magen och kolla på ett annat bröllop, nemligen Vickans och Daniels. Och herrejesus i mitt hjärta vad jag bölade.

Jag har inte alls brytt mig om deras bröllop, fram tills för typ två veckor sen. Då blev jag hooked. Jag har sett alla för dokumentärer och försnack. Och igår var det äntligen dags att se själva jippot.

Jag såg allt i rätt ordning på svt play. Tack gud för svt play. Vigseln som jag bölade till. Kortegefärden och båtresan grät jag inte till. När de kom av båten och skulle kramas med familjen, grät jag. När kungen höll tal, grät jag inte. Gud va stelt och ofamiljärt. Han kunde inte tilltala henne som dotter bara under sitt tal? Well, grät till olles tal som var fint och för att han bara kallade henne Victoria. Det blev så nära på nått sätt då.

Och den stora syndafloden kom såklart under Daniels fina tal. Såg det flera gånger i rad. Vilken kille.

Sen såg jag på hyllningskoncerten eller vad den hette som de var på. Barnkör på slutet som gjorde att jag gick och små hulkade resten av kvällen.

Vilken känslomässig helg det varit, men nu vankas sommarlov med en midsommartripp till mina fina skånetöser på torsdag! Cant wait!

1 kommentar:

Solinalicious sa...

haha, alltså rebecka! jag visste verkligen att du skulle ha böl-fest under bröllopet! <3