söndag 6 april 2008

Vad jag bryr mig om nu

Förra veckan var lärarna och 2orna i Grekland. Innan de åkte hade vi möte med lärarna, liv och dem i klassen som behagade att komma. Då hade vi ett bra möte och vi sa att vi skulle klara oss så bra veckan de skulle vara borta. För vi har ju så mycket att göra. Och det har vi förtfarande, för förra veckan var kaos och kris.

Vi var som alltid bara dem som behagar komma, sen så är jag kräsen som själv går till skolan sjuk om jag vet att jag har saker jag måste göra, för annars låter det mest, "jag är sjuk", "Åh jag är så trött" bla bla bla. Jag orkar inte höra allas jävla ursäkter.

Jag önskar att jag inte blev arg, ledsen, stressad, att jag helt enkelt inte brydde mig och skötte mitt, men det funkar inte så. För då blir inget gjort. För då blir hela Tolvis sugig. Och det vill ingen.

Jätte mycket ska vara klart nästa vecka, och lärarna förväntar sig att det ska vara det, så kommer de och bara två av 4 grupper har gjort nått. jag vill att de ska skälla på dem, jag vill att de ska förstå. Att de ska se att det är ca 2 månader kvar om en det och den är såååå lite tid.

jag önskar att allt bara kunde fixa sig. Det är så lite tid kvar av allt, och jag orkar inte gå runt vecka efter vecka och inte kunna sova för att jag konstant vaknar av att jag drömt mardrömmar om tolvis.

Visst att Producenterna är lite av överhuvudena, eller vi är väl kanske lite det, men snälla klass Esta fucking 3, TA LITE EGET ANSVAR!

1 kommentar:

david santos sa...

Hello, Rebecka!
Great post. Thank you.
I loved this post and this blog.