söndag 30 augusti 2009

Ett år.




Idag är det exakt ett år sedan jag flyttade till köpenhamn. Känns helt overkligt att det gått ett helt år. När jag tänker tillbaka på när jag kom ner här och de första månaderna så trodde jag aldrig jag skulle verkligen trivas, jag saknade alla så mycket. Men nu förstår jag hur otroligt bra detta var för mig. Och hur mycket jag växt.


Det som jag var mest rädd för var att förlora dem som jag lämnade där hemma. Det har mina älskade vänner motbevisat mig om och om igen. Dom finns där. I ur och skur. Även om jag är 100 mil bort, så finns inget som kan bryta det. Nu känner jag mig trygg i det. Jag vet att det är vi mot världen.

Och min fina familj här. De otroliga barnen som ger mig så mycket kärlek. Föräldrarna som gör allt för att jag ska trivas och ha det bra.


Nu har jag kommit in på skolan och ska kanske stanna här i 3 år. Det skrämmer mig otroligt mycket. 3 år liksom. men vi får se, de kanske bara blir nått år här och sen fortsätta i sverige.







1 kommentar:

Lovisa Ekdahl sa...

Du är fantastisk! Tanken på att du ska stanna i dk i tre år ger mig oangenäma rysningar i mitt stjärtparti. Jag vill ha hem dig!