torsdag 2 oktober 2008

imorgon<3

Imorgon kommer mitt hjärtegull och jag längtar så mycket!!!! Allt jag ska visa henne, att faktiskt kunna dela med mig av mitt liv på ett annat sätt:)

Med tanke på att visa saker så ska jag fan visa mataffärerna. Det är helt sjuk va jävla hemskt det är att gå att handla. nått av de följande sker alltid.

1. Killen eller tjejen i kassan pratar så jävla otydligt, nu har ja lärt mig va de säger varje gång, men inte fan hör man va de säger. Gäller alla i kassan.

2. Man sätter ner kortet fel, känns som ett vanligt fel men den i kassan kollar på en som om man är största freaket ever och bara suckar fram nått med "ven ditt kort" på grötig jävla danska. Gäller unga i kassan.

3. I danmark är det typ en oskrivern regel om att man lägger upp en sån här,vad de nu heter "nästa kund" grej när man lagt upp sina grejer. Detta brukar jag göra i sverige med, så de är ju inge problem. Men här kommmer grejen, om det inte är någon bakom så lägger jag ju inte bara upp den "för att". Så går jag ner(man sätter kortet nere där varorna kommer, och inte framför kassören) och då hinner de komma någon medans jag står där, och efter som jag inte lagt "nästa kund" så blir nästa på tur typ trotsig. och lägger bara upp sina varor, sen frågar kassören mig vad som är mina varor och kollar på nästa kund och himlar med ögonen. Nästa kund himlar tillbaka och jag säger mjölken är min också. Nästa kund har ju fullt upp med att himla så han säger inget, och när min svenska kommer från då jävlar himlas det lite mer! Detta har skett två gånger i samma butik. Gäller äldre i kassan.

4. Sen är alla som handlar så sjukt jävla otrevliga mot den som sitter i kassan, allt är fel och bara snäser åt dem och är helt jävliga. Som att de är den som sitter i kassans fel att de röda äpplena är slut. Gäller bara unga i kassan.

5. Femman är den värsta, så fort man kommer in så är de som man trycker sig in i en ångestbubbla. Man kan se hur dem som jobbar hatar sina liv och hatar sitt jobb. Vilket jag förstår. Gäller bara de unga. För de är ju ett jobb. De gamla jävla svinen får skylla sig själva. Stackars de unga som får bara skit, och säkert dålig lön.


HAHA, ja, långt men välkommen att läsa om ni orkar. Puss hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAH !! SÅ JÄVLA SANT !

Anonym sa...

jag ser fram emot att bli dissad i mataffären!! det ska bli zuuperkuul!!

Anonym sa...

Haha, jag som har värsta ångesten i SVENSKA mataffärer, vad skulle jag inte ha i danska!? Min lilla plutt, hur mår huvudet? <3<3<3<3 Du är bäst, jag har börjat sakna dig jättemycket nu. Alltså JäTTe. puss.

Anonym sa...

danmarks matbutiker låter lite som klädbutikerna på götgatan.